Klubben

Klubben startades 2003. Efter att ha träffats på tisdagar i centrum ett tag togs beslutet att starta upp en klubb. I samband med detta kom även klubblokalen med i bilden och den var länge  på Vintervägen 70, i Tyresö. Den som varit med längst, och fortfarande ”still going strong”, är utan tvivel Åke. I stort sett med sedan start.

Efter några turbulenta år i början av klubbens historia där en del medlemmar lämnar. En del nya tillkommer och senare lämnar, så som det brukar vara, börjar klubben att formas och komma på fötter, eller skall man säga hjul? Lite vanligt mc liv alltså med resor, bus och roliga fester i glada människors lag.

Åren rullar på till 2012 då Lasse får den eminenta idén att, vore det inte trevligt att ha en Bike Show här i Tyresö? Sagt och gjort. Efter några första och trevande försök till att anordna denna tillställning per årlig basis närmade vi oss 2020 års Tyresö Bike Show.  Det skulle blivit den nionde i ordningen men fick ställas in på grund av COVID-19 men vi hoppas på bättre tider och kanske blir det redan till 2021? Vi tror även att den är ett välkommet inslag i Stockholms hojsväng. I alla fall intalar vi oss det och vi har inte hört något annat 🙂

2015 var även året när vi startade upp ett hangaround chapter i Västervik. En spännande fortsättning följde med det och idag ett fullvärdigt chapter inne på sitt 5:e år.

Nu för tiden håller klubben till i Tyresö igen efter en relativt kort sejour i Jordbro på några år.